Naziv
Arhitekst u postmodernoj britanskoj književnosti
Organizacijska jedinica
Odsjek za anglistiku
ECTS bodovi
6
Šifra
117898
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
15
Seminar
30

Cilj
Osvijestiti kontinuitet razvoja britanske književnosti kroz intertekstualnost, preispisivanje i oslanjanje novijih književnih tekstova na starije kanonske tekstove
Sadržaj
  1. osnovne odrednice postmoderne književnosti (McHale, Hutcheon, Malpas)
  2. teorija metafikcije (Waugh, Hutcheon, Currie)
  3. M. Cunningham The Hours – povijesna kontekstualizacija predloška V. Woolf Mrs. Dalloway i suvremeni intertekstualni odmaci u The Hours
  4. M. Cunningham, The Hours – nastavak analize
  5. Will Self, Dorian – esteticizam i dekadencija predloška (O. Wilde, The Picture of Dorian Gray) i hiperteksta
  6. Will Self, Dorian – nastavak analize i 1. kolokvij
  7. prvi kolokvij i upute za pisanje seminarskog rada
  8. Defoe, Robinson Crusoe i britansko 18. stoljeće kao hipotekst postmodernog romana: Coetzee, Foe
  9. Michael Coetzee, Foe – pseudofeminističko i postkolonijalno preispisivanje Robinsona Crusoea
  10. Čudovišta u romanu A. Gray, Poor Things i M. Shelley, Frankenstein
  11. A. Gray, Poor Things - čudovišnost i postmodernizam
  12. J. Winterson, Frankissstein i tko je ovdje čudovište?
  13. J. Winterson, Frankissstein - nastavak analize
  14. M. Atwood, Hag-Seed i Shakesepare, The Tempest - metafikcija, intretekst, arhitekst
  15. zaključna rasprava i 2. kolokvij

Ishodi učenja
  1. provesti samostalno istraživanje odgovarajućih književnih i društvenih pojavnosti iz područja upisanog diplomskog studija
  2. usmeno prezentirati rezultate provedenog istraživanja
  3. integrirati znanje iz područja upisanog diplomskog studija u širi filološki kontekst (spoznaje o književnosti i društveno-povijesnim obrascima Velike Britanije i kultura engleskog govornog područja znati povezati sa srodnim književnim pojavama i društveno-povijesnim okolnostima europskog kulturnog kruga)
  4. jasno komunicirati spoznaje iz područja preddiplomskog studija i područja upisanog diplomskog studija uzimajući u obzir specifičnosti komunikacijske situacije
  5. spoznavanje razvojnih strategija književnosti oslanjanjem na ranija djela
  6. upoznavanje s nekim od starijih kanonskih književnih djela na engleskom jeziku (Robinson Crusoe, Mrs. Dalloway, The Picture of Dorian Gray…)
Metode podučavanja
predavanje, seminar, diskusije, kraći pisani zadaci, grupni rad na satu, seminarski rad uz mentorstvo nastavnika
Metode ocjenjivanja
Ispunjavanje elemenata kontinuirane provjere znanja, koji se sastoje od redovitog pohađanje nastave (maks. 4 izostanka), pripreme za nastavu, sudjelovanja na nastavi, pisanje kraćih zadaća; polaganja teorijskog kolokvija i pravovremene predaje seminarskog rada. Kolokvij čini 35 %, seminarski rad 40%, a ostali elementi kontinuirane provjere znanja 25% ocjene. Za prolaznu ocjenu nužno je ispuniti sve elemente kontinuirane provjere znanja.

Obavezna literatura
  1. L. Hutcheon, A Poetics of Postmodernism: History, Theory, Fiction, London& New York: Routledge: 1988
  2. B. McHale, Postmodernist Fiction, London & New York: Routledge: 1987
  3. M. Currie, Metafiction, Routledge, 1995
  4. Simon Malpas, The Postmodern, Routledge (the new critical idiom) 2005
  5. Gérard Genette, The Architext: An Introduction, Regents of University of California, 1992
  6. kritički članci
  7. M. Coetzee, Foe
  8. M. Cunningham, The Hours
  9. W. Self, Dorian: an imitation
  10. M. Atwood, Hag-Seed
  11. A. Gray, Poor Things
  12. J. Winterson, Frankissstein
Dopunska literatura
  1. D. Defoe, Robinson Crusoe
  2. O. Wilde, The Picture of Dorian Gray
  3. V. Woolf, Mrs. Dalloway
  4. M. Shelley, Frankenstein
  5. W. Shakespeare, The Tempest

Izborni predmet na studijima
  1. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Anglistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  3. Anglistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij