Naziv
Pedagoška resocijalizacija
Organizacijska jedinica
Odsjek za pedagogiju
ECTS bodovi
5
Šifra
117645
Semestri izvođenja
zimski
Satnica
Predavanja
30
Seminar
30

Cilj
Uvođenje studenata u osnovne spoznaje o važnosti pedagoške resocijalizacije, pojmovna određenja, etiologiju, društveno značenje i fenomenologiju poremećaja u ponašanju, putem samostalnog i kritičkog proučavanja literature te raspravama na seminarima i terenskoj nastavi.
Ostvarivanje sadržaja kolegija treba osigurati cjelovit i sustavan uvid u pedagošku resocijalizaciju kao značajan dio socijalne pedagogije.
Sadržaj
  1. Socijalna pedagogija i pedagoška resocijalizacija
  2. Socijalizacija i odgoj
  3. Uloga obitelji i škole u procesu socijalizacije
  4. Adolescenti i vršnjačke skupine
  5. Pedagogija adolescencije - uloga vršnjačkih skupina u procesu odgoja i socijalizacije
  6. Poremećaji u ponašanju djece i mladih
  7. Etiologija i društveno značenje poremećaja u ponašanju
  8. Poremećaji u ponašanju - pojavni oblici
  9. Internalizirani i eksternalizirani poremećaji u ponašanju
  10. Ovisnička ponašanja adolescenata
  11. Zakonski temelji pedagoške resocijalizacije
  12. Delinkvencija mladih
  13. Penološki tretman - odgojni domovi
  14. Penološki tretman - kaznionice
  15. Pedagoška prevencija poremećaja u ponašanju

Ishodi učenja
  1. Opisati, definirati i objasniti proces poremećaja u ponašanju u suvremenom društvu
  2. Opisati i objasniti utjecaj kulturnih, društvenih i socijalnih odrednica poremećaja u ponašanju
  3. Raspravljati o mogućnosti primjene modela prevencije i resocijalizacije poremećaja u ponašanju
  4. Primijeniti različite pristupe u prevenciji poremećaja u ponašanju u odnosu na institucionalni/školski i obiteljski kontekst.
  5. Razumjeti specifičnost cjelokupnog ustroja pedagoške prevencije i resocijalizacije
  6. Moći prepoznati simptome koji mogu ukazivati na poremećaje u ponašanja kod djece i adolescenata
Metode podučavanja
Predavanje

Seminari i radionice

Terenska nastava

Samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
Pohađanje nastave

Seminarski rad

Kolokvij

Pismeni ispit

Usmeni ispit

Obavezna literatura
  1. Bašić, J. (2009.), Teorije prevencije: prevencija poremećaja u ponašanju i rizičnih ponašanja djece i mladih, Zagreb, Školska knjiga.
  2. Bouillet, D., Uzelac, S. (2007), Osnove socijalne pedagogije, Školska knjiga, Zagreb.
  3. Hrvatić, N. (2018.), Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju. U. Hrvatić, N. (ur.), Pedagogija, obrazovanje i nastava (str. 22-31), Mostar, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru.
  4. Singer, M. i surad. (2008), Kriminološke osobitosti maloljetničke delikvencije, Nakladni zavod Globus, Zagreb.
Dopunska literatura
  1. Gruden, Z.(1989), Psihoterapijska pedagogija. Školske novine, Zagreb.
  2. Mehringer, A. (2003), Mala specijalna pedagogija, Educa, Zagreb.

Obavezan predmet na studijima
  1. Pedagogija, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij, 1. semestar