Naziv
Poučavanje hrvatskoga kao nematerinskog jezika
Organizacijska jedinica
Odsjek za kroatistiku
ECTS bodovi
4
Šifra
132087
Semestri izvođenja
zimski
Nastavnici
Satnica
Predavanja
30
Seminar
15

Cilj
Upoznati studente s temeljnim pojmovima i suvremenim pristupima u poučavanju nematerinskih jezika i pripremiti ih za poučavanje inojezičnog hrvatskog
Sadržaj
  1. Određenje važnijih pojmova (materinski, prvi, drugi, strani i ini jezik; dvojezičnost i višejezičnost; vrste okruženja u ovladavanju inim jezikom)
  2. Pregled važnijih metoda u poučavanju inih jezika
  3. Komunikacijski pristup
  4. Individualni čimbenici u ovladavanju inim jezikom
  5. Čitanje
  6. Slušanje
  7. Pisanje
  8. Govorenje
  9. Međukulturna kompetencija
  10. Ovladavanje vokabularom
  11. Međujezik.
  12. Vrste jezičnih odstupanja
  13. Udžbenici u nastavi inojezičnog hrvatskog
  14. Oblikovanje nastavnih materijala
  15. Ponavljanje i usustavljivanje

Ishodi učenja
  1. navesti, objasniti i primijeniti temeljne psihologijske čimbenike uspješnog učenja i poučavanja
  2. objasniti didaktičke teorije i modele te ih primijeniti u nastavi
  3. oblikovati, primijeniti i procijeniti alate za utvrđivanje postignuća u nastavi hrvatskoga jezika i književnosti
  4. pripremiti i posredovati nastavne sadržaje u skladu s temeljnim artikulacijskim modelima
  5. upotrebljavati različita pomagala i izvore znanja, od elektroničkih i mrežnih alata i različitih medija iskaza do iskaza živih govornika
  6. poticati na poštovanje različitosti, drugih idioma, njihovih govornika i jezičnih realizacija
Metode podučavanja
predavanje, seminari i vježbe, samostalni zadaci
Metode ocjenjivanja
pohađanje nastave, kontinuirano praćenje, pismeni ispit

Obavezna literatura
  1. Jelaska, Zrinka i suradnici (2005). Hrvatski kao drugi i strani jezik. Zagreb: Hrvatska sveučilišna naklada. (odabrana poglavlja)
  2. Medved Krajnović, Marta (2010). Od jednojezičnosti do višejezičnosti: uvod u istraživanja procesa ovladavanja inim jezikom. Zagreb: Leykam international d.o.o. (odabrana poglavlja)
  3. Petrović, Elvira (1997). Teorija nastave stranih jezika. Osijek: Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera.
  4. Richards, Jack – Theodore Rodgers (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge University Press.
  5. Zajednički europski referentni okvir za jezike (2005). Vijeće Europe (ur. hrvatskog izdanja Vlasta Čeliković). Zagreb: Školska knjiga. Prev. Valnea Bressan i Martina Horvat.
Dopunska literatura
  1. Bagarić Medve, Vesna (2012). Komunikacijska kompetencija. Osijek: Filozofski fakultet.
  2. Byram, Michael (1997). Teaching and Assessing Intercultural Communicative Competence. Clevdon: Multilingual Matters LTD.
  3. Grabe, William (2009). Reading in Second Language. Moving from Theory to Practice. Cambridge: Cambridge University Press.
  4. Martín Peris, Ernesto D. (ur.) (2014). Diccionario de términos clave de E/LE. Madrid: SGEL. (izbor pojmova prema predviđenim temama).
  5. Nation, Paul (2001). Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge: Cambridge University Press.
  6. Oxford, Rebecca (1990). Language Learning Strategies. Boston: Heinle & Heinle Publishers.
  7. Prebeg Vilke, Mirjana (1977). Uvod u glotodidaktiku: teorija nastave stranih jezika s posebnim osvrtom na engleski jezik. Zagreb: Školska knjiga.
  8. Sánchez, Aquilino (1997). Hacia un método intergral en la enseñanza de idiomas. Madrid: SGEL.

Izborni predmet na studijima
  1. Kroatistika, sveučilišni diplomski jednopredmetni studij
  2. Kroatistika, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij
Fakultetska ponuda
  • Diplomski studij: Zimski semestar