Naziv
Stara indijska književnost 2
Organizacijska jedinica
Odsjek za indologiju i dalekoistočne studije
ECTS bodovi
3
Šifra
131795
Semestri izvođenja
ljetni
Satnica
Predavanja
30

Cilj
Cilj je kolegija probubljivanje znanja iz nekog od područja stare indijske književnosti: vedske, epsko-purāṇske, pripovjedačke, klasične, buddhističke ili jinističke. U načelu nastavnik bira odrođeno područje ili određene tekstove prema preferencijama studenata.
Sadržaj
  1. Uvod u odabarno književno razdoblje ili u odabrani tekst koji će se na satu detaljno proučavati (ako je tekst ili razdoblje drugačije od onoga koje se obrađivalo u kolegiju Stara indijska književnost 1)
  2. Širi povijesni, književni i estetski kontekst u kojem se odabrano književno razdoblje razvijalo ili u kojem je odabrano djelo nastalo (ako je tekst ili razdoblje drugačije od onoga koje se obrađivalo u kolegiju Stara indijska književnost 1).
  3. Književnoteoretska metodologija koja će se na satu koristiti. Glavna obilježja staroinsijske poetike.(ako je tekst ili razdoblje drugačije od onoga koje se obrađivalo u kolegiju Stara indijska književnost 1)
  4. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  5. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  6. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  7. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  8. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  9. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  10. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  11. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  12. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  13. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  14. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.
  15. Čitanje i književno-estetska raščlamba odabranoga djela/odabranih djela ili radzoblja ili književne formacije.

Ishodi učenja
  1. Student će moći opisati, kategorizirati i vrjednovati teorije o nastanku, povijesti, mijenama i razvoju velikih književnih korpusa: vedskoga, epskoga, tantričkih, klasičnih književnih rodova i vrsta, kao i buddhističkih, đinističkih ili sikkhskoga
  2. Student će moći samostalno istražiti, kategorizirati i komentirati elemente stila pojedinih književnih razdoblja i rodova stare indijske književnosti, te ih međusobno usporediti.
  3. Student će moći kritički prosuđivati o pojedinim književnim fenomenima u novoindijskim književnostima u društveno-povijesnome kontekstu.
  4. Student će moći odgovorno i samostalno iznositi sadržaje iz struke koji sadrže visoke etičke vrijednosti iz indijske kulture i baštine.
Metode podučavanja
Osim predavanja, predviđeno je da studenti zajedno s nastavnikom čitaju odabrane dijelove tekstova te ih raščlanjuju ponajviše s književnih i estetskih stajališta imajući u obzir suvremeni zapadni pristup i tradicionalnu staroindijsku poetiku.
Metode ocjenjivanja
Ocjenjuje se sudjelovanje u nastavi, priprema kod kuće, uz studentske seminarske radove i prezentacije.

Obavezna literatura
  1. Katičić, Radoslav (1973.), Stara indijska književnost, Zagreb.
  2. Winternitz, Moriz (1908., 1920.; pretisak 1968.), Geschichte der indischen Literatur I – III, Stuttgart.
  3. History of Indian Literature (HIL), niz, Wiesbaden.
  4. Gerow, Edwin (1977.) Indian poetics. Wiesbaden: Otto Harrassowitz.
  5. Odabrani knjjiževni tekst ili tekstovi koji se obrađuju na satu
Dopunska literatura
  1. Gőnc-Moačanin, Klara (1996.), Sahṛdaya. Književno putovanje sa srcem u Indiju, Zagreb.
  2. Gőnc-Moačanin, Klara (2002.), Grčka tragedija – indijska nāṭya – japanski nō, Zagreb.
  3. Škreb, Zdenko & Stamać, Ante (1986.), Uvod u književnost, Zagreb.
  4. Macdonell, Arthur Anthony (1899., pretisak 1976.), A History of Sanskrit Literature, London, Delhi.
  5. Winternitz, Moriz (1908., 1920.; pretisak 1968.), Geschichte der indischen Literatur I – III, Stuttgart.
  6. Keith, Arthur Berriedale (1920. pretisak 1966.), A History of Sanskrit Literature, Oxford.
  7. Konow, Sten (1920.), Das indische Drama, Berlin – Leipzig.
  8. Glasenapp, Helmuth von (1961.), Die Literaturen Indiens von ihren Anfängen bis zur Gegenwart, Stuttgart.
  9. Lienhard, Siegfried (1984.), A Hisotry of Classical Poetry: Sanskrit – Pāli – Prakrit, HIL, Wiesbaden.
  10. Ježić, Mislav (1989.) Ṛgvedske himni. Zagreb: Globus.
  11. Ježić, Mislav (1999.) Ṛgvedske upanišadi. Zagreb: Matica hrvatska.

Izborni predmet na studijima
  1. Indologija, sveučilišni diplomski dvopredmetni studij, 2. semestar